UdZ 01.21

FOCUS – BEST PRACTICES 31 / UdZ 1-2021 fernerer Zukunft realisiert werden kann. Basierend auf der Einschätzung der internen Unternehmensvertreter und den Erfahrungen der Experten des FIR wurde so eine Roadmap zur Umsetzung der Anwendungsfälle erstellt. Durch die Priorisierung von kurz- bis mittelfristigen Zielen wurde die Roadmap für einen Zeitraum von 1,5 Jahren ausgestaltet. Neun der mehr als 20 identifizierten Anwendungsfälle fielen in diesen Zeithorizont. Zudem wurden bei der Auswahl und Priorisierung der Anwendungsfälle auch Abhängigkeiten und Beziehungen zwischen den einzelnen Anwendungsfällen be- rücksichtigt. Daraus ergab sich schließlich ein fünfstufiger Plan, in demdie Anwendungsfälle einerseits auf Basis einer Zeitachse und andererseits hinsichtlich ihrer Abhängigkeiten klassifiziert wurden. Darüber hinaus wurden anhand einer Matrix deren Auswirkungen auf die identifizierten Kundenbedürfnisse so- wie die internen Potenziale für Massey-Ferguson bewertet (s. Figure 2). Grundlegende Erkenntnisse Im Laufe des Projekts und insbesondere bei der Auswertung der Anwendungsfälle wurde deutlich, dass Massey-Ferguson bzw. das gesamte AGCO -Unternehmen acht technische und organisatorische Grundanforderungen erfüllen muss, um die identifizierten Anwendungsfälle umzusetzen. Diese Grundvoraussetzungen sind allgemeiner Natur und daher übertragbar auf andere Unternehmen, die ihr Serviceangebot digitalisieren wollen. Zur Veranschaulichung sollen nun zwei der technischen und zwei der organisa- torischen Grundvoraussetzungen näher erläutert wer- den. Zu den technischen Voraussetzungen gehört zum einen die Vernetzung der Maschinen und zum anderen die Standardisierung der übertragenen Daten. Im Fall von prepared for the evaluation workshop. In particular, technical and organizational restrictions played a decisive role in the evaluation of feasibility. Taking all the restrictions into account, the project participants gave their assessment as to whether the identified use case could be implemented within the next six months, twelve months or only in the more distant future. Based on this assessment by internal company representatives and the experience of the experts from the FIR , a roadmap for implementing the use cases was thus created. By prioritizing short- to medium-term goals, the roadmap was detailed for a period of 1.5 years. Nine of themore than 20 identified use cases fell within this time horizon. The selection and prioritization of the cases also took intoaccount dependencies and relationships between the individual cases. Finally, this resulted in a five-stage plan in which the use cases were classified on the basis of a timeline on the one hand andwith regard to their dependencies on the other. In addition, a matrix was used to evaluate their impact on identified customer needs as well as the internal potential for Massey-Ferguson (see Figure 2). Fundamental findings During the course of the project, and especially during the evaluation of the use cases, it became apparent that Massey- Ferguson , or the entire AGCO enterprise, must meet eight basic technical and organizational requirements in order to implement the identified cases. These basic requirements are general in nature and could already be identified in other companies that want to digitize their service offering. For illustration purposes, two of the technical and two of the organizational basic prerequisiteswill nowbe explained further. The technical prerequisites include the networking of machines on theonehandand the standardizationof the transmitteddata Figure 2: Overview of the selected use cases Bild 2: Übersicht der ausgewählten Anwendungsfälle Service possibilities Description Customer- dealer relationship Customer insights (for sale) Customer insights (to offer service) Minimization of running costs Scalability Convertible 2020 Comment S1 – Servicing/ Maintenance Detailed description of each use case each use case must be evaluated with regard to each individual aspect Scale: low - medium - high Classification in the traffic light system S1 – Servicing/ Maintenance S1 – Servicing/ Maintenance S3 – Operational improvement S2 – Remote maintenance S3 – Spare parts S2 – Remote maintenance S3 – Operational improvement S3 – Spare parts

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