UdZ 02.21

FOCUS – BEST PRACTICES 28 / UdZ 02.21 Erfolgreicher Start des Expert-Circles Digital Leadership war im November 2020. Im Rahmen der Kick-off-Veranstaltung ging es um die Frage, wie eine Transformation von Unternehmen strategisch gestaltet und der Wandel voll­ zogen werden kann. Besonders fokussiert und diskutiert wurde hierbei die Rolle der Führungskraft in der digita­ len Transformation und deren Aufgabe, diese proaktiv zu gestalten. Dabei wurden die Rollen, Aufgaben und Eigenschaften einer innovativen Führungskraft themati­ siert. Erstmals diskutiert und vorgestellt wurde hierbei das Konzept des „Return on Transformation“. Dieser Ansatz beschreibt den Erfolg der Transformation und stellt ein Hilfsmittel für Führungskräfte dar, um den Umsetzungsfortschritt der Transformation zu bewerten. Aus den lebhaften Diskussionen des ersten Treffens wurde das Thema „Performancemanagement 4.0 – Mit Objectives and Key-Results zum Transformationserfolg“ bestimmend für das Nachfolgetreffen. Die Hinwendung zu neuen Managementkonzepten führte schließlich zum Thema des dritten Treffens, wie das Konzept des Purpose in Unternehmen erfolgreich verankert werden kann und nicht nur als Schlagwort in den Unternehmensprospekten Anwendung findet. ml · go Join it now! The Expert-Circle Digital Leadership will continue to take place quarterly in a digital format. The addressees of the Expert Circle are executives and transformation leaders from the industry. Participation in the digital format is free of charge. Interested parties are cordially invited to contact us if they are interested in participating in the Expert Circle Digital Leadership. Contact: Jonas Müller, FIR e. V. at RWTH Aachen University Email: ec-dl@fir.rwth-aachen.de ec-dl.net The Expert Circle Digital Leadership was successfully launched in November 2020. The kick-off event focused on the question of how a transformation of companies can be strategically designed and how the change can be implemented. In particular, the role of the executive in the digital transformation and his or her task of proactively shaping it were focused on and discussed. The roles, tasks and characteristics of an innovative manager were discussed. The concept of “return on transformation” was discussed and presented for the first time. This approach describes the success of the transformation and provides a tool for executives to evaluate the progress of the transformation. From the lively discussions at the first meeting, the topic “Performance Management 4.0 – Using Objectives and Key- Results to Achieve Transformation Success” became the defining theme for the follow-up meeting. The turn to new management concepts ultimately led to the topic of the third meeting, how the concept of Purpose can be successfully anchored in companies and not just applied as a buzzword in company brochures. ml · go

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