UdZ / Issue 01.23

The machinery and plant engineering industry is in a state of flux: Product sales are stagnating or even declining in many places. Manufacturers can counter this by further developing their service business. Digitization is of central importance here. But what does it take to master the digital transformation in mechanical engineering and provide customers with optimal support? With its platform, Transaction-Network GmbH und Co. KG not only provides answers to this question, but also the right tool for a sustainable growth strategy. Securing competitiveness, increasing sales in after-sales service, more customer loyalty: That's what manufacturers in the special machinery sector are hoping for. These goals can hardly be achieved without a digital solution. Various solutions are already available on the market, but most of them only cover one aspect of the service package. Holistic Platform Instead of Silo Solutions Widely used, for example, are content delivery solutions that enable machine operators as well as service technicians to access the required information from the technical documentation of a machine at any time. Other software tools provide support in terms of spare part identification or processing of service tickets. In most cases, these are independent systems, which means that important information remains hidden in silos and synergies are lost. However, the interlinking of all service areas, networking and a holistic solution bring numerous added values that need to be leveraged. This is possible with the digital platform TransactionNetwork. With it, machine and plant manufacturers create an ecosystem for and with their customers, so that they are optimally supported in service and do not have to resort to third-party providers. Creating an Ecosystem The Transaction-Network platform contains all the information on a machine, from the digital machine file with all master data, to the spare parts catalog with integrated 3D models, order and quotation history, and the digital service file with all service information. This facilitates immediate identification of the defective component in the event of a fault message. The manufacturer's web store can then be accessed directly via the customer portal to order the required spare parts. Der Maschinen- und Anlagenbau ist im Wandel: Der Produktverkauf stagniert vielerorts oder ist gar rückläufig. Dem können Hersteller mit einer Weiterentwicklung ihres Servicegeschäfts begegnen. Von zentraler Be- deutung dabei ist die Digitalisierung. Doch was braucht es, um die digitale Transformation im Maschinenbau zu meistern und Kunden optimal zu betreuen? Die Transaction-Network GmbH und Co. KG liefert mit ihrer Plattform nicht nur Antworten auf diese Frage, sondern auch das passende Werkzeug für eine nach- haltige Wachstumsstrategie. Sicherung der Wettbewerbsfähigkeit, Umsatzsteigerung im After-Sales-Service, mehr Kundenbindung: Das ist es, was sich Hersteller im Sondermaschinenbau erhoffen. Ohne eine digitale Lösung lassen sich diese Ziele kaum erreichen. Bereits heute sind am Markt dafür unterschiedliche Lösungen vertreten, die jedoch meist nur einen Aspekt des Servicepaketes abdecken. Ganzheitliche Plattform statt Silolösungen Weit verbreitet sind beispielsweise Content-Delivery- Lösungen, die es Maschinenführern sowie Servicetechnikern ermöglichen, jederzeit auf die benötigte Information aus der Technischen Dokumentation einer Maschine zuzugreifen. Andere Software-Tools unterstützen in Bezug auf die Ersatzteilidentifikation oder Bearbeitung von Servicetickets. Meist handelt es sich hierbei um voneinander unabhängige Systeme, wodurch wichtige Informationen in Silos verborgen bleiben und Synergien verloren gehen. Dabei bringen die Verzahnung aller Servicebereiche, die Vernetzung und eine ganzheitliche Lösung zahlreiche Mehrwerte, die es zu heben gilt. Dies ist mit der digitalen Plattform Transaction-Network möglich. Mit ihr schaffen Maschinen- und Anlagenbauer ein Ökosystem für und mit ihren Kunden, sodass diese im Service optimal betreut werden und nicht auf Fremdanbieter zurückgreifen müssen. Ein Ökosystem schaffen Auf der Plattform Transaction-Network finden sich alle Informationen zu einer Maschine, von der digitalen Maschinenakte mit allen Stammdaten, über den Ersatzteilkatalog mit integrierten 3D-Modellen, Bestell- und Angebotshistorie bis hin zur digitalen Serviceakte mit allen ServiceinformatioOhne Service geht es nicht Transaction-Network bietet ganzheitliche Plattform für den Maschinenbau You Can’t Do Without Service Transaction-Network Offers Holistic Platform for Mechanical Engineering

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