UdZ / Issue 01.23

Advertorial nen. Damit wird bei einer Fehlermeldung die sofortige Identifikation des defekten Bauteils erleichtert. Direkt über das Kundenportal kann sodann auf den Webshop des Herstellers zugegriffen werden, um benötigte Ersatzteile zu bestellen. Dabei entstehen keine Medienbrüche, was zu einer enormen Zeitersparnis und Vereinfachung auf Kundenseite führt. Über das ebenfalls angebundene Ticketsystem kann bei Bedarf ein Servicetechniker bestellt werden, der durch die unmittelbare Fehleridentifizierung bereits vorbereitet ist. Dieser Informationsfluss verkürzt Reparaturzeiten deutlich. Auch bei der Wartung erkennt der Techniker mittels digitaler Serviceakte und Bestellhistorie schnell, was zuletzt an der Maschine getätigt und welches Bauteil ausgetauscht wurde. Weitere Mehrwerte ergeben sich durch die Möglichkeit zur Echtzeitüberwachung der Maschinen, was Ausfallzeiten verringert. Automatisierungspotenziale ermöglichen es dem Anwender, in Zeiten des Fachkräftemangels personelle Ressourcen für wertschöpfende Aufgaben einzusetzen. Wachstum durch Digitalisierung Die ganzheitliche Plattform Transaction-Network des gleichnamigen Unternehmens aus Gottmadingen bietet eine enge Verzahnung aller Serviceprozesse. Da die Lösung nicht nur ständig weiterentwickelt wird, sondern sich auch State-of-the-art-Technologien und Industriestandards bedient, bietet sie ein hohes Maß an Investitionssicherheit. Damit sind Hersteller dem Wettbewerb gewachsen und können Kunden in ihrem Ökosystem binden. Transaction-Network ist das Werkzeug für eine zukunftssichernde, nachhaltige Wachstumsstrategie. Gerd Bart, CEO bei der Transaction-Network GmbH & Co. KG Transaction-Network GmbH & Co. KG Industriepark 312 · 78244 Gottmadingen Tel.: +49 7731 16923 – 0 transaction-network.com There are no media discontinuities, which leads to enormous time savings and simplification on the customer side. If necessary, a service technician can be ordered via the ticket system, which is also connected, and is already prepared thanks to the immediate identification of the fault. This flow of information significantly shortens repair times. During maintenance, the technician can also quickly see what was last done on the machine and which component was replaced by means of the digital service file and order history. Further added value results from the possibility of real-time monitoring of the machines, which reduces downtimes. Automation potentials enable the user to use personnel resources for value-adding tasks in times of a shortage of skilled workers. Growth Through Digitization The holistic Transaction-Network platform from the Gottmadingen-based company of the same name offers close integration of all service processes. Since the solution is not only constantly being further developed, but also makes use of state-of-the-art technologies and industry standards, it offers a high degree of investment security. This enables manufacturers to meet the competition and retain customers in their ecosystem. Transaction-Network is the tool for a future-proof, sustainable growth strategy. Gerd Bart, CEO at Transaction-Network GmbH & Co. KG We, the founders of Transaction-Network Gerd Bart, Markus Jäckle and Matthias Maier, have been working in the mechanical and plant engineering sector for many years and know the challenges of the industry very well. The industry is in a state of flux: Product sales are stagnating or even declining in many places. Manufacturers can only counter this by further developing their service business. Digital solutions form the basis for this. The big players in the industry recognized this years ago and started building customer portals. The people behind Transaction-Network played a leading role in the introduction of the first established portals on the market.

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