UdZ / Issue 01.22

FOCUS– BEST PRACTICES 36 / UdZ 01.22 SurveyMonetizing Smart Products – Take Part in the Current Survey Now! You already have a concept for a smart product or are you already marketing it successfully? With the help of our benchmarking survey on the topic of "Monetizing Smart Products", you can compare your approach with that of other companies and get fresh impetus for the future development of your digital product portfolio. The aim of the benchmarking survey is to identify companies that are particularly successful in implementing approaches to monetizing smart products. These can cover a wide range of topics. For example, questions may relate to strategic objectives and organizational decisions in monetizing Smart Products. Innovation Project Sales Excellence for Digital Products &Services – Become a Partner in the Innovation Project Now! In order to systematically address the challenges described above, FIR has launched the "Sales Excellence for Digital Products & Services" innovation project. As part of this project, we are working with a cross-sector consortium of industry partners to develop strategies, measures, and methods to achieve measurable success in the marketing of smart products and services. Companies benefit from the results in that they are provided with valuable impetus for the further development of their digital portfolio. Contact Justus Benning, M.Sc. FIR e. V. at RWTH Aachen University Deputy Head of Information Management Head of Information Logistics Phone: + 49 241 47705-509 Email: Justus.Benning@fir.rwth-aachen.de UmfrageMonetizing Smart Products – Nehmen Sie jetzt an der Umfrage teil! Sie haben bereits ein Konzept für ein Smartes Produkt oder vermarkten dieses schon erfolgreich? Im Benchmarking zum Themenfeld „Monetizing Smart Products“ können Sie Ihr Vorgehen mit dem anderer Unternehmen vergleichen und erhalten wichtige Impulse für die Weiterentwicklung Ihres digitalen Produktportfolios. Ziel des Benchmarkings ist die Identifikation von Unternehmen, die besonders erfolgreich Ansätze im Bereich der Monetarisierung Smarter Produkte umsetzen. Diese können unterschiedliche Themenbereiche umfassen. Die Fragen beziehen sich beispielsweise auf die strategische Zielsetzung und organisatorische Entscheidungen, um Smarte Produkte zu monetarisieren. Innovationsprojekt Vertriebsexzellenz für digitale Produkte & Services – Jetzt Partner im Innovationsprojekt werden! Um die beschriebenen Herausforderungen systematisch anzugehen, hat das FIR das Innovationsprojekt „Vertriebs- exzellenz für digitale Produkte&Services“ ins Leben gerufen. Im Rahmen dieses Innovationsprojekts entwickeln wir gemeinsam mit einem branchen-übergreifenden Konsortium von Industriepartnern Strategien, Maßnahmen und Methoden, um einen messbaren Erfolg in der Vermarktung smarter Produkte und Services zu erzielen. Unternehmen profitieren von den Ergebnissen mit wertvollen Impulsen für die Weiterentwicklung ihres digitalen Portfolios. Contact Calvin Rix, M.Sc. FIR e. V. at RWTH Aachen University Service Management Division Subscription Business Management Specialist Group Phone: + 49 241 47705-208 Email: Calvin.Rix@fir.rwth-aachen.de To the survey: fir-aachen.limequery.com/ 735469 Further Information: fir.rwth-aachen.de/beratung/ innovationsprojekte Herausforderungen gemeinsam mit dem FIR angehen Tackling Challenges Together with FIR

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